Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Boska obecność. O względności tekstu i rytuału w teatrze kab

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Boska obecność. O względności tekstu i rytuału w teatrze kabuki Iga Rutkowska TAiWPN UNIVERSITAS ISBN: 97883-242-2706-8 Kraków 2015 Str. 364+28 il. Okładka miękka ze skrzydełkami SPIS TREŚCI Periodyzacja dziejów Japonii (zakres obejmujący treść książki) Podziękowania Nota Redakcyjna Wprowadzenie CZĘŚĆ I. HISTORIA TEATRU KABUKI Rozdział 1. Zarys historii profesjonalnych teatrów kabuki 1.1. Narodziny (pierwsza połowa XVII w.) 1.2. Rozkwit (druga połowa XVII i początek XVIII w.) 1.3. Czas próby (XVIII w.) 1.4. Dojrzałość (XIX w. i współczesność) Rozdział 2. Zarys historii jishibai – amatorskich teatrów kabuki 2.1. Początki amatorskich teatrów kabuki (od XVII do końca XVIII wieku) 2.2. Jishibai – zjawisko masowe (XIX w. i pierwsza połowa XX w.) 2.3. Historia wybranych teatrów amatorskich 2.3.1. Kuromori kabuki 2.3.2. Hinoemata kabuki CZĘŚĆ II. TEKST TEATRALNY W TEATRZE KABUKI Rozdział 1. Najważniejsze cechy teatru kabuki kontekście relacji tekst-spektakl Rozdział 2. Tekst teatralny w kabuki – historia, autorstwo, struktura Rozdział 3. Repertuar kabuki 3.1. Repertuar kabuki kontekście teatrów amatorskich 3.2. Repertuar Kuromori kabuki Hinoemata kabuki Rozdział 4. Tekst w teatrach amatorskich na przykładzie Kuromori kabuki Hinoemata kabuki Rozdział 5. Analiza tekstu i jego inscenizacji na przykładzie sceny Fushimi Inari torii mae (Przed bramą Świątyni Inari w Fushimi) 5.1. Postać Lisa Tadanobu i specyfika roli 5.2. Funkcje postaci Hayami no Tōty 5.3. Tekst a spektakl CZĘŚĆ III. KABUKI W RYTUALE, RYTUAŁ W KABUKI – CZAS, PRZESTRZEŃ, WSPÓLNOTA Rozdział 1. Japońskie świętowanie Rozdział 2. Czas kabuki, czas świąteczny 2.1. Japoński rok obrzędowy 2.2. Rok obrzędowy teatrów profesjonalnych 2.3. Rok obrzędowy Kuromori kabuki 2.4. Rok obrzędowy Hinoemata kabuki Rozdział 3. W obecności sacrum – miejsce spektaklu i przestrzeń teatralna 3.1. Przestrzeń kabuki 3.2. Amatorskie sceny kabuki 3.2.1. Stan badań i klasyfi kacja scen jishibai 3.2.2. Meeden – scena we wsi Hinoemata 3.2.3. Enbujō – scena w Kuromori Rozdział 4. Teatr gwiazd i teatr communitas 4.1. Gwiazdy kabuki przekaz tradycji 4.2. Wspólnoty jishibai Aneks I. Streszczenia najważniejszych scen z repertuaru teatrów amatorskich Aneks II. Przed bramą Świątyni Inari w Fushimi (Fushimi Inari torii mae) – trzy skrypty Skrypt 1. Przed bramą Świątyni Inari w Fushimi. opublikowana w zbiorze Meisaku kabuki zenshū Skrypt 2. Przed bramą Świątyni Inari w Fushimi. Skrypt sceniczny z Kuromori z 2010 roku Skrypt 3. Las Inari (Inari no mori). Skrypt sceniczny z Hinoematy używany od 1968 Bibliografia Słownik terminologiczny teatru kabuki Indeks wybranych nazwisk, nazw, tytułów i terminów japońskich Sinopsis

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 149
Zgłoś nadużycie
18 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia