Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Audi 90 B3 2.3E R5, Porsche Austria

1 / 12
Obserwuj
  • Oferta od osoby prywatnej
  • Marka Audi
  • Model 90
  • Stan używane
  • Bezwypadkowy tak
  • Rok pierwszej rejestracji 1991
  • Rok produkcji 1991
  • Przebieg 363000 km
  • Rodzaj nadwozia Sedan / Limuzyna
  • Pojemność silnika 2309 cm³
  • Moc 136 KM
  • Paliwo benzyna+LPG
  • Liczba drzwi 4/5
  • Stan techniczny nieuszkodzony
  • Skrzynia biegów manualna
  • Pochodzenie sprowadzony
  • Faktura nie
  • Kolor srebrny
  • VIN pokaż VIN »
Historia pojazdu Sprawdź ten pojazd przed zakupem. Pobierz raport
Pobierz raport
Witam wszystkich! Wystawiam dziś nietuzinkowe, odrestaurowane Audi model 90 B3 w kolorze srebrny metallic (Kristallsilber - LY7T), pochodzące z ostatniego wypustu tj. styczeń/luty 1991 rok. Unikatowość mojego egzemplarza polega na tym, że pochodzi z rynku austriackiego, na który został wyprodukowany we współpracy z fabryką i dealerem Porsche (oznaczenie pod maską). Sprowadzone do Polski w 2004 roku. Nr. VIN: WAUZZZ8AZMA179923. Data pierwszej rejestracji: 13.02.1991. Samochód jest bardzo ciekawie skonfigurowany: - czarne alufelgi z wypolerowanym rantem Ronal 4x108 15" (Porsche 924) + ładne opony letnie Hankook Ventus V12 Evo 2, w rozmiarze 195/50R15; - oryginalna klimatyzacja automatyczna (do ponownego uruchomienia); - moduł AutoCheck (AC) w liczniku; - manualne szyby przednie + tylne; - elektryczne, podgrzewane lusterka; - centralny zamek z dołożoną instalacją pod pilota, komplet kluczyków + 2x klucze w "scyzorykach" Porsche; - ABS z wyłącznikiem + DIFF Lock; - ładnie brzmiący system Car Audio, do sprzedaży daję oryginalne radio kasetowe Blaupunkt Boston CC22; - oryginalne reflektory zespolone, tzw. "zespolaki" H4 + H1 (nowe żarówki); - światła przeciwmgłowe przód (H3), tył (P21W) + białe kierunkowskazy Coupé w zderzaku przednim; - oryginalne chromy na zderzakach oraz wokół szyb; - oryginalna, czerwona blenda tylnej klapy Hella (90 B3); - w pełni sprawne ogrzewanie, znakomicie chłodzi i grzeje; - ogrzewana tylna szyba; - wspomaganie kierownicy; - procon-ten; - zadbane wnętrze w niespotykanej beżowej kolorystyce, fotele typu plusz (gruby welur odporny na przetarcia); - nowo obszyta podsufitka + unikatowe w tym modelu - podświetlane rączki; - podświetlane daszki przeciwsłoneczne z lusterkami; - oryginalny worek na narty (za tylnym podłokietnikiem); - oryginalna lotka/spoiler klapy tylnej Votex; - pojemny bagażnik; - instalacja LPG na podzespołach KME/Landi; - NOWY akumulator, jeszcze na gwarancji; - oryginalna osłona akumulatora Audi; - oryginalna osłona dolna silnika; - oryginalny zestaw naprawczy (lewarek, klucze, koło zapasowe z tapicerką/wyściółką!); - unikatowe w tym modelu wygłuszenie klapy bagażnika. Auto niezawodne, zadbane i na bieżąco serwisowane - przeżyje niejedno młode auto. Przez poprzedniego właściciela został w nim wymieniony kompletny silnik - pierwotnie był pięciocylindrowy, 115-konny silnik 2.0E o oznaczeniu PS, także na K-Jetronicu. Obecnie pod maską znajduje się bardzo podobny konstrukcyjnie, także pięciocylindrowy, 136-konny silnik 2.3E o oznaczeniu NG na wielopunktowym wtrysku mechanicznym (Bosch KE-Jetronic), sprawuje się wzorowo, bardzo żwawy, pracuje na półsyntetycznym oleju ELF, wymieniany co 10 tys. km. Lekko obniżone zawieszenie na kolumnach McPhersona z przodu, belce skrętnej z tyłu oraz skrzynia biegów - w bardzo dobrym stanie. W ostatnim czasie, w aucie dużo się zmieniło: - w połowie kwietnia 2024 r. Audi przeszło kompletną renowację lakierniczą; - zregenerowana maglownica (dołączam fakturę); - wymiana tulei zawieszenia przód; - wymieniony sworzeń wahacza lewy + łącznik stabilizatora; - oryginalne sprężyny przód + tył; - zrobiona geometria zawieszenia (dołączam wykres z danymi pomiaru); - wymiana olejów + filtry; - wymieniona nagrzewnica + na nowo oklejone klapy nawiewów; - wymieniona oryginalna pompa wspomagania z nowymi oringami i uszczelkami (co ciekawe, do pięciu garów idealnie po numerach seryjnych pasuje pompa z 1.9 TDI 1Z); - wymieniona uszczelka pokrywy zaworów + uszczelka kolektora ssącego; - paski klinowe; - konserwacja podwozia; - nowa butla LPG; - wymieniony silniczek krokowy; - wyczyszczona kopułka + palec; - nowe poduszki silnika i skrzyni; - nowe hamulce tył (tarcze, klocki (Febi) + nowe, oryginalne tarcze kotwiczne z VW Classic Auto); - nowy przegub wewnętrzny i zewnętrzny lewy przód; - nowy króciec tylny głowicy (Topran), płyn chłodniczy (Coolant G12), olej do wspomagania (Febi 06162), płyn hamulcowy (DOT-4) i olej silnikowy (ELF 10W40); - uszczelka linki maski; - nowe szpilki kół; - założone listwy boczne + emblematy klapy tylnej (kółka, Audi 90 + Quattro); - nowe lampy narożne tylne; - nowy przełącznik zespolony świateł i wycieraczek; - nowe żaróweczki podświetlenia zegarów, przełączników, schowka, nawiewów... i cała masa innych rzeczy, o których zapewne nie wspomniałem... Zrobiony układ wydechowy: oryginalny katalizator, tłumik środkowy + końcowy (poprzednio była dwururka, która była nieszczelna i po prostu mi nie pasowała...). Samochód jest bardzo ekonomiczny, przy moim spokojnym stylu jazdy spalanie na poziomie 8.3 w trasie, do 12.2l LPG/100km w cyklu miejskim. Co bardzo ważne, pomimo wtrysku mechanicznego samochód pracuje zadziwiająco dobrze zarówno na gazie jak i benzynie - nie dokucza mu uporczywe falowanie na wolnych obrotach, nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego - zdecydowanie jest to najzdrowsze 2.3 NG z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia! Hamulce igła. Podłoga w bardzo dobrym stanie, zakonserwowana - nie robi na nim żadnego wrażenia podnoszenie oryginalnym podnośnikiem za fabryczne punkty konstrukcyjne. Audi cały czas garażowane. Pełny bak benzyny i gazu - wsiadać i jechać. Z uwagi na ostatnią niewielką awarię licznika; prędkościomierz wraz z drogomierzem został profesjonalnie wymieniony na nowy (brak przekłamań we wskazaniach, sprawdzone z GPS). Obecny przebieg: 363 tys. km i... cały czas rośnie! Zmiana została zalegalizowana na SKP (do wglądu w historiapojazdu.gov.pl), wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Ubezpieczenie OC opłacone w całości na cały rok (bardzo niski koszt, 321 zł!), ważne do końca stycznia 2026; przegląd techniczny ważny do końca sierpnia 2026. NOWA butla LPG 52,5l typu "w koło", ważna 10 lat. Komplet dokumentów i rachunków do wglądu. Zaznaczam, że samochód ma już ponad 34 lata i zawsze może w nim znaleźć się coś do drobnych poprawek! Na wszystkie pytania chętnie odpowiem telefonicznie (nie odpowiadam na wiadomości i SMSy). Nadal rozważam rejestrację 90tki na zabytek (żółte blachy), aczkolwiek jeszcze chwilowo wstrzymuję się z tym pomysłem. Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych i pozdrawiam, Piotr. (PS. Audi jest zarejestrowane na białe, unijne tablice - czarne tylko do zdjęć!)

Wyposażenie dodatkowe

  • klimatyzacja
  • centralny zamek
  • wspomaganie kierownicy
  • ABS
  • autoalarm
  • elektryczne lusterka
  • aluminiowe felgi
  • hak
  • welurowa tapicerka
  • światła przeciwmgielne
  • komputer pokładowy
  • radio
  • immobilizer
  • lakier metallic

Dodatkowe informacje

  • garażowany
  • Zarejestrowany w Polsce

Skontaktuj się

Piotr

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 1207
Zgłoś nadużycie
16 000 zł
do negocjacji

Piotr

OSOBA PRYWATNA

Na Sprzedajemy.pl od Mar 2022
Tywonia podkarpackie Zobacz na mapie »

Historia pojazdu

Sprawdź historię pojazdu przed zakupem.
Pobierz raport za opłatą.
Pobierz raport
Partner
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia