-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Rok wydania
2019
-
Tematyka
pedagogika, resocjalizacja
Antropologia i edukacja. Etnograficzne badania edukacyjne w tradycji amerykańskiej
Hana Červinková
Wrocław 2019
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
ISBN: 978-83-65408-06-8
liczba stron: 407
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Hana Červinková
Wstęp i podziękowania
1. Hana Červinková
Nauczanie i uczenie się antropologii w edukacji nauczycieli
2. George Spindler
Transmisja kulturowa
3. George Spindler, Louise Spindler
Roger Harker i Schönhausen. Od znanego do obcego
4. Ray P. McDermott
Osiąganie szkolnych niepowodzeń: antropologiczne podejście do analfabetyzmu i stratyfikacji społecznej
5. Shirley Brice Heath
Nurty w badaniach – rozmowy o niczym
6. Bradley A. Levinson
Różnice społeczne a tożsamość osoby wyedukowanej w meksykańskiej szkole średniej
7. Ray McDermott, Hervé Varenne
Koncepcja kultury w badaniach edukacyjnych: ćwiczenia
8. Frederick Erickson
Badania ręka w rękę. Uczestnicząca etnografia w działaniu jako część badań edukacyjnych
9. Norma González, Luis C. Moll, Martha Floyd Tenery, Anna Rivera, Patricia Rendon, Raquel Gonzáles, Cathy Amanti
Latynoskie domostwa i wykorzystywanie ich zasobów wiedzy w nauczaniu
10. Thea Renda Abu El-Haj
„Urodziłem się tutaj, ale mój dom jest gdzie indziej”. Kształcenie do demokratycznego obywatelstwa w epoce transnarodowych migracji i globalnego konfliktu
11. Beth C. Rubin, Brian F. Hayes
„Z plecakami nie wolno” a „Narkotyki i zabójstwa”. Potencjał i złożoność obywatelskich badań w działaniu z młodzieżą
12. Pauline Lipman
W opozycji do miasta. Neoliberalny urbanizm i kulturowa polityka reformy szkolnictwa w Chicago
13. Katherine Schultz, Kathryn Luet
Strukturalna nieufność, reforma oświatowa i demokracja
.
Informacje o autorach
Nota bibliograficzna i informacja o copyright
Indeks nazwisk