-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Marka maszyny
Inna
-
Rok produkcji
2024
ALTERNATOR C-330 14V 45A
KOD SKRAW-MET: [2511]
Alternator jest źródłem energii elektrycznej, przeznaczonym do pracy w układzie równoległym wraz z akumulatorem instalacji elektrycznej pojazdów / maszyn rolniczych. Służy do ładowania akumulatora.
Jest to kompletny alternator dedykowany do maszyn rolniczych URSUS 328, C-330, C-330M, C-335. Alternator jest przeznaczony do montażu na pasek o szerokości 10 mm.
W jego skład wchodzi:
- obudowa,
- koło pasowe wraz z wiatraczkiem,
- stojan (uzwojenie)
- wirnik
- regulator napięcia,
- komplet łożysk
- komplet elementów do przymocowania wraz z tulejką.
Specyfikacja techniczna:
- Wewnętrzny rozstaw otworów mocujących od ucha do ucha (po prawej stronie zdjęcia): 88 mm
- Zewnętrzny rozstaw otworów mocujących od ucha do ucha (po prawej stronie zdjęcia): 108 mm
- Rozstaw od lewego ucha do prawego: 142 mm
- Długość tulejki na ucho: 45 mm
- Napięcie znamionowe: 14 V
- Prąd znamionowy: 45 A
- Znamionowa prędkość obrotowa: 2500 obr/min
- Maksymalna prędkość obrotowa: 6000 obr/min
- Koło pasowe: pojedyńcze
Poprawna praca alternatora przewidziana jest w temperaturze otoczenia od -40°C do +45°C oraz wilgotności 90%.
Montaż alternatora:
Uwaga! Przed montażem alternatora należy odłączyć akumulator w układzie. Podczas montażu alternatora należy:
1. Usunąć z alternatora wszelkie środki konserwujące za pomocą szmat zmoczonych benzyną i osuszyć;
2. Zamontować alternator na wsporniku silnika, nie dociągając całkowicie śrub mocujących go do bloku;
3. Założyć pasek napędowy na koło pasowe alternatora i wyregulować jego naciąg;
4. Ustawić alternator w optymalnym położeniu i dociągnąć śruby mocujące;
5. Podłączyć przewody do alternatora zgodnie ze schematem instalacji elektrycznej pojazdu;
6. Podłączyć klemy akumulatora oraz odpalić pojazd.
Podłączenie:
1 - masa "-"
2 - plus "+"
3 - kontrolka
Uwaga! Słaby naciąg paska prowadzi do zmniejszenia mocy oddawanej przez alternator i do niedoładowania akumulatora. Nadmierny naciąg paska prowadzi do znacznego przegrzewania się łożysk alternatora i ich przedwczesnego uszkodzenia.
Uwaga! Montaż paska na kole pasowym alternatora winien być wykonany bez stosowania narzędzi, posiadających ostre krawędzie.