-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Marka maszyny
Inna
-
Rok produkcji
2022
ALTERNATOR 14V 33A
KOD SKRAW-MET: [3159]
Alternator jest źródłem energii elektrycznej, przeznaczonym do pracy w układzie równoległym wraz z akumulatorem instalacji elektrycznej pojazdów / maszyn rolniczych. Służy do ładowania akumulatora.
Jest to kompletny alternator dedykowany do pojazdów ciężarowych, budowlanych, rolniczych Eichert, Hürlimann, John Deere, Same, Lamborghini i pochodnych. W jego skład wchodzi:
- obudowa
- koło pasowe wraz z wiatraczkiem
- stojan (uzwojenie)
- wirnik
- regulator napięcia
- komplet łożysk
W skład nie wchodzą śruby mocujące alternator do wsporników silnika!
Specyfikacja techniczna:
Średnica otworu w uchu z tuleją (po prawej stronie): 8,2 mm
Długość tulejki wraz z uchem: 56 mm
Średnica otworu w uchu (po lewej stronie): 6 mm
Rozstaw od lewego ucha do prawego: 165 mm
Napięcie znamionowe: 14 V
Prąd znamionowy: 33 A
Koło pasowe: pojedyncze
Poprawna praca alternatora przewidziana jest w temperaturze otoczenia od -40°C do +45°C oraz wilgotności 90%.
Zastosowanie:
Eicher:
3022, 3026, 3048, 3056, 3066, 3072, 3075, 3080, 3085, 3088, 3105, 3108, 3133, 3257, 3258, 330, 3357, 3358, 3457, 3458, 3557, 3558, 3559, 3560, 3657, 3658, 3660, 3719, 3720, 3721, 3722, 3724, 3725, 3726, 530, 534, 535, 542, 550, 552, 554, 565, 566, 635, 642, 645, 648, 656, 666, 680
Hürlimann:
H-6160, H-355, H-470, H-5110, H-480, H-360, H-490
John Deere:
1140, 1550, 2450, 820, 1020, 1120, 2020, 2120, 830, 1030, 1630, 310, 510, 710, 955, 935, 945, 952, 925, 2030, 1830, 1530, 2035, 2140, 1130, 1840, 2130, 2135, 1640, 2040, 1040, 1635, 1035, 840, 920, 2250, 930, 940, 965, 975
Lamborghini:
R 483, R 513
Same:
Aurora 45
Montaż alternatora:
Uwaga! Przed montażem alternatora należy odłączyć akumulator w układzie. Podczas montażu alternatora należy:
1. Usunąć z alternatora wszelkie środki konserwujące za pomocą szmat zmoczonych benzyną i osuszyć;
2. Zamontować alternator na wsporniku silnika, nie dociągając całkowicie śrub mocujących go do bloku;
3. Założyć pasek napędowy na koło pasowe alternatora i wyregulować jego naciąg;
4. Ustawić alternator w optymalnym położeniu i dociągnąć śruby mocujące;
5. Podłączyć przewody do alternatora zgodnie ze schematem instalacji elektrycznej pojazdu;
6. Podłączyć klemy akumulatora oraz odpalić pojazd.
Uwaga! Słaby naciąg paska prowadzi do zmniejszenia mocy oddawanej przez alternator i do niedoładowania akumulatora. Nadmierny naciąg paska prowadzi do znacznego przegrzewania się łożysk alternatora i ich przedwczesnego uszkodzenia.
Uwaga! Montaż paska na kole pasowym alternatora winien być wykonany bez stosowania narzędzi, posiadających ostre krawędzie.