Wszystko kupisz. Wszystko sprzedasz.
0
Zaloguj się
+ Dodaj ogłoszenie

Almanach polskiej miniatury skrzypcowej czasów romantyzmu i

1 / 1
Obserwuj
  • Oferta od firmy
  • Stan nowe
  • Tematyka sztuka, kultura i etnologia
Almanach polskiej miniatury skrzypcowej czasów romantyzmu i modernizmu. Charakter utworu muzycznego w świetle recepcji Karolina Jarosz Akademia Muzyczna w Krakowie Kraków 2018 ISBN: 978-83-62743-85-8 liczba stron: 571 oprawa miękka . Spis treści . Wstęp Cel badań Stan wiedzy Metodologia Definicja przedmiotu badań Zakres badań Struktura Wprowadzenie Wokół funkcji, gatunku, ekspresji i charakteru dzieła sztuki Funkcja dzieła Gatunek Ekspresja Charakter Wypowiedź przez miniaturę Discordia concors Geneza miniatury instrumentalnej i utworu charakterystycznego Tytuły i inspiracje Wokół stylu i techniki I. Kompozytorzy polskich miniatur skrzypcowych Panteon wirtuozów czasów wczesnego i dojrzałego romantyzmu Karol Lipiński — „Wirtuoz poetyckiej improwizacji" Apolinary Kątski — „Wybraniec Nieba" Henryk Wieniawski — „Żar i płomień" Twórcy i animatorzy kultury muzycznej epoki późnego romantyzmu i muzycznego pozytywizmu Aleksander Zarzycki „Wykwintna forma" Władysław Żeleński — „Szlachetny liryzm" Zygmunt Noskowski „Polskość" Roman Statkowski — „Mądrość płynąca z serca” Emil Młynarski — „Świeżość i bezpośredniość Różnorodne oblicza kompozytorów czasów modernizmu i neoklasycyzmu Adam Andrzejowski — „Talent wybitny" Ludomir Różycki — „Interpretator zewnętrznych sytuacji i obrazów” Karol Szymanowski — „Romantyk przeniesiony we współczesność" Grażyna Bacewicz — „Twórczość wysnuta z instrumentu” II. Gatunki i utwory Próba typologii Miniatury o charakterze wirtuozowskim Kaprys Karol Lipiński, Kaprys op. 29 nr 3. „Trzepaczka" Henryk Wieniawski, Kaprys La Cadenza op. 10 nr 7. „Artyzm techniki" Grażyna Bacewicz, Kaprys polski na skrzypce solo. „Wspaniała miniatura na bis” Miniatury o charakterze tanecznym Polonez Mazurek, mazur, kujawiak, oberek Krakowiak Tarantella Henryk Wieniawski, Polonez koncertowy op. 4. „Animusz, szlachetny polot i wdzięk" Apolinary Kątski, Mazurek op. 4. „Wdzięczny i błyskotliwy” Henryk Wieniawski, Kujawiak. „Kompozycja pełna uczuć" Henryk Wieniawski, Obertass i Le Mënëtrier op. 19 nr 1 & 2. „Drobiazgi utrzymane w polskim charakterze” Aleksander Zarzycki, Mazurek op. 26. „Pełen polotu" Emil Młynarski, Mazur op. 7. „Efektowny, pełen temperamentu" Grażyna Bacewicz, Oberek. „Brawurowy, prawdziwy klejnot" Roman Statkowski, Alla Cracovienne op. 7. „Drobny, świeży i bezpretensjonalny" Karol Szymanowski, Tarantella op. 28 nr 2. „Roztaczająca światła egzotyczne i blaski" Miniatury o charakterze lirycznym Romans i melodia Nokturn Kołysanka Henryk Wieniawski, Romance sans paroles [et rondo Gant] op. 9. „Rosyjski charakter" Władysław Żeleński, Romans op. 16. „Głęboki i mroczny" Aleksander Zarzycki, Romans op. 16. „Szerokie brzmienie skrzypiec" Karol Szymanowski, Romans op. 23. „Bujna i obszerna liryczna projekcja" Zygmunt Noskowski, Melodia op. 21 nr 1. „Liryczna szczerość" Grażyna Bacewicz, Melodia. „Ściszona, intymna, pełna wewnętrznej ekspresji" Ludomir Różycki, Nokturn op. 30 nr 2. „Subtelny" Karol Szymanowski, Nokturn op. 28 nr 1. „Olśniewająca paleta barw" Zygmunt Noskowski, Kołysanka op. 11. „Filigranowa i wdzięczna" Karol Szymanowski, La berceuse ďAîtacho Enia. „Arcydzieło mrocznego liryzmu" Grażyna Bacewicz, Kołysanka. „Pełna słowiańskiej zadumy" Miniatury o charakterze scherzoidalnym Scherzo Burleska Humoreska Henryk Wieniawski, Scherzo-Tarantelle op. 16. „Żywe, pełne blasku i roziskrzone" Adam Andrzejowski, Burleska. „Żart w krzywym zwierciadle" Grażyna Bacewicz, Humoreska. „Niepowierzchowna" Miniatury o charakterze mimetyczno-narracyjnym Poemat, legenda, obraz Henryk Wieniawski, Legenda g-moll op. 17. „Niezwykła i tajemnicza; najdoskonalszy wyraz lirycznej inwencji kompozytora" Karol Szymanowski, Źródło Aretuzy op. 30 nr 1. „Synteza dwóch światów” Grażyna Bacewicz, Witraż. „Zwiewny, rozkołysany, pełen secesyjnych ornamentów i barw" III. W stronę idiomatyki Elementy konstrukcyjne: forma i struktura Tonalność Faktura Środki wykonawcze i wyrazowe Artykulacja Ornamenty Rejestry i ambitus Didaskalia agogiczno-ekspresywne Idiomatyka polskich miniatur skrzypcowych Uogólnienia i post scriptum . Summary Bibliografia i wykazy (wybór) Aneks 1. Dokumentacja: rozmowy ze skrzypkami i pedagogami Rozmówcy i aspekty Próba podsumowania wypowiedzi Rozmowy Antoni Cofalik: „Miniatura ma konkretną treść muzyczną i zdecydowany charakter" Kaja Danczowska: „Miniatura to łza, w której odbija się cały świat" Teresa Głąbówna: „Miniatura to ‘malarska «pigułka»" Krzysztof Jakowicz: „Miniatury muzyczne są jak krótka myśl «haiku». Tutaj zawarte jest właśnie to «sedno» muzyki" Konstanty Andrzej Kulka: „Recital skrzypcowy ukazujący skrzypka jako artystę w pełni ukształtowanego musi zawierać miniatury" Wiesław Kwaśny: „Bez miniatur nie da się żyć instrumentaliście" Bartłomiej Nizioł: „Miniatury można porównać z przebojami muzyki pop" Piotr Pławner: „Miniatura to utwór .«mini» o zróżnicowanym charakterze" Roman Reiner: „Miniatura to krótka opowieść muzyczna o swoistej narracji" Mieczysław Szlezer: „Miniatury są utworami o wysokim poziomie artyzmu” Adam Walaciński: „Miniatura jest gatunkiem popularnym, wyróżniający się zwartą formą" Aneks 2. Rejestr wybranych polskich miniatur skrzypcowych skomponowanych przez kompozytorów polskich urodzonych w latach 1728-1928 . Indeks osób

Skontaktuj się

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

Dodaj załącznik
Liczba odsłon: 231
Zgłoś nadużycie
43 zł

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »

FIRMA KSIĘGARSKA WIESŁAWA JUSZCZAKA

FIRMA

Na Sprzedajemy.pl od Paź 2019
Łódź łódzkie Zobacz na mapie »
Oferty firmy
  • O nas

  • Bezpieczenstwo

  • Pomoc

  • Poradnik kupującego

  • Mapa kategorii

  • Ogłoszenia archiwalne

  • Oferta dla firm

Copyright © 2011-2025 Sprzedajemy.pl Sp. z o.o. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.

Zarządzaj powiadomieniami
Odblokuj powiadomienia