-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
filozofia, historia filozofii
Aksjologiczne orientacje w filozofii człowieka
Ryszard Kozłowski
Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum
Poznań 2020
ISBN: 978-83-66353-29-9
liczna stron:
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wprowadzenie
Wychowanie według wartości
Wartości jako horyzont bycia
Czym są wartości?
Sposób istnienia wartości
Wartości w praktyce pedagogicznej
Wychowanie a wartości
Zadania pedagogiki zorientowanej na wartości
Aksjologia pedagogiczna – podstawowe zagadnienia
Prawda, dobro i piękno jako tematy aksjologii
Struktura aksjologii pedagogicznej
Od poznania do przeżywania wartości
Od poznania do afirmacji wartości
Cele i zadania edukacji aksjologicznej
Priorytety edukacji aksjologicznej
Kształcenie aksjologiczne
Kompetencje aksjologiczne
Pedagog i jego ethos
Kompetencje pedagoga
Autorytet nauczyciela
Pedeutologiczna teorii cnoty
Osoba – ukryta prawda człowieczeństwa
Źródła personalizmu polskiego
Osoba jako podmiot
Osoba i czyn
Osoba i niepowtarzalność
Osoba a własność
Osoba i historia
Aksjologiczne uwarunkowania bycia sobą
Sumienie
Podmiot
Jednostka
Poszukiwanie prawdy
Prawa osoby
Wczucie jako doświadczenie aksjologiczne
Teoria wczucia
Ideał i struktura kształcenia człowieka
Dramatyczny wymiar ludzkiego istnienia
Dialogiczność
Dobro i zło
Scena dramatu
Wolność
Spotkanie i wzajemność
Zdrada
Wiara
Wybranie i wezwanie
Niespokojne serce
Męstwo jako sposób przeżywania wartości
Męstwo – tropy, źródła, inspiracje
Archetypy męstwa
Męstwo – między tchórzostwem a zuchwalstwem
Nowotestamentalna wizja strachu, męstwa i mocy
Bać się (phesomai)
Odwaga (tharsos)
Moc (dynamis)
Bibliografia