-
Oferta od
firmy
-
Stan
nowe
-
Tematyka
sztuka, kultura i etnologia
Adam Jarzębski, Opera omnia II. Concerti e canzoni i inne kompozycje
red. Barbara Przybyszewska-Jarmińska
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk
Warszawa 2021
ISBN: 978-83-66519-21-3
liczba stron: 331
oprawa twarda z obwolutą
.
Opis wydawcy
.
Nowe wydanie wszystkich dzieł muzycznych Adama Jarzębskiego (zm. 1648/49) zawiera edycję krytyczną zbioru utworów instrumentalnych na dwa, trzy i cztery głosy z towarzyszeniem basso continuo, przekazanych w rękopisie noszącym datę 1627, a także dwóch rozwiązań kanonu Jarzębskiego znanego z druku Cribrum musicum Marca Scacchiego oraz jedynego zachowanego głosu Missa Sub Concerto. Utwory te zostały już opublikowane w Monumenta Musicae in Polonia, w ramach tomu Opera omnia kompozytora, przygotowanego przez Wandę Rutkowską (PWM 1989), przy czym ponieważ od 1945 roku XVII-wieczny rękopis przekazujący utwory zespołowe Jarzębskiego uważano za zaginiony, podstawą wydania był sporządzony przed II wojną światową jego odpis. Po odnalezieniu się źródła, w początkach lat 90. XX wieku, przeprowadzone zostały badania, które wykazały, że rękopis zawiera dwie możliwe do wyróżnienia warstwy zapisu o różnym stopniu zależności od nieznanego nam autografu. Nowa edycja Opera omnia Jarzębskiego po raz pierwszy bierze pod uwagę te ustalenia i prezentuje dwa odrębne warianty tekstu utworów ze zbioru "Concerti e canzoni".
.
Spis treści
.
Wykaz skrótów
Skróty ogólne
Sigla bibliotek i archiwów
Skróty bibliograficzne
List of abbreviations
General abbreviations
Sigla of libraries and archives
Bibliographical abbreviations
Wstęp monograficzny
Adam Jarzębski - dane biograficzne
Twórczość Adama Jarzębskiego i jej przekazy źródłowe
Zbiór concerti e canzoni
Kanon
Missa a 4 sub concerto
Wstęp edytorski
Mongraphic introduction
Adam Jarzębski - biographical data
Adam Jarzębski's works and their sources
The Concerti e canzoni collection
The canon
Missa a 4 sub concerto
Editorial introduction
Ilustracje Figures
.
PARTYTURY SCORES
.
Concerti e canzoni
Concerto primo a 2: soprano e tenore
Concerto secondo a 2: tenore e soprano
Concerto terzo a 2: soprano e bastarda o trombone
Concerto quarto a 2: fagotto e trombone
Diligam te Domine. Concerto a 2: soprano e viola bastarda
Cantate Domino. Concerto a 2: soprano e bastarda
Secunda pars
In Deo speravit. Concerto a 2: soprano e bastarda
In te Domine speravi. Concerto a 2: soprano e bastarda
Sutanna videns. Concerto a 2: soprano e bastarda
Venite exsultemus. Concerto a 2: soprano e bastarda
Cantate Joh. Gabrielis. Concerto a 2: soprano e bastarda
Corona aurea. Concerto a 2 soprani
Nova casa. Concerto a 3 soprani
Kiistrinella. Concerto a 3: sopranu e 2 bastarde
Sentinella, Concerto a 3 soprani
Berlinesa. Concerto a 3: 2 soprani e hasso
Chromatica. Concerto a 3: 2 soprani e basso.
Spandesa. Concerto a 3: 2 soprani e hasso
Könisberga. Concerto a 3 bassi
Tamburetta. Concerto a 3: soprano e 2 bastarde
Bentrovata. Concerto a 3: 2 soprani e basso
Norimberga. Concerto a 3: soprano e 2 bastarde
Canzon prima a 4
Canzon seconda a 4
Canzon terza a 4
Canzon quarta a 4
Canzon quinta a 4
Utwory zachowane w tabulaturze pelplińskiej
Compositions preserved in the tablature
Canzon seconda a 4
Canzon prima a 4
Canzon terza a 4
Kanon Canon
Canon in hyperdiapente more veterum
Utwór zachowany niekompletnie
Composition preserved in incomplete form
Missa a 4 sub concerto
.
KOMENTARZ KRYTYCZNY
.
Concerti e canzoni
Concerto primo a 2: soprano e tenore
Concerto secondo a 2: tenore e soprano
Concerto terzo a 2: soprano e bastarda o trombone
Concerto quarto a 2: fagotto e trombone
Diligam te Domine. Concerto a 2: soprano e viola bastarda.
Cantate Domino. Concerto a 2: soprano e bastarda
Secunda pars
In Deo speravit. Concerto a 2: soprano e bastarda
In te Domine speravi. Concerto a 2: soprano e bastarda
Susanna videns. Concerto a 2: soprano e bastarda
Venite exsultemus. Concerto a 2: soprano e bastarda
Cantate Joh. Gabrielis. Concerto a 2: soprano e bastarda
Corona aurea. Concerto a 2 soprani
Nova casa. Concerto a 3 soprani
Kstrinella. Concerto a 3: soprano e 2 bastarde
Sentinella. Concerto a 3 soprani
Berlinesa. Concerto a 3: 2 soprani e basso
Chromatica. Concerto a 3: 2 soprani e basso
Spandesa. Concerto a 3: 2 soprani e basso
Könisberga. Concerto a 3 bassi
Tamburetta. Concerto a 3: soprano e 2 bastarde
Bentrovata. Concerto a 3: 2 soprani e basso
Norimberga. Concerto a 3: soprano e 2 bastarde
Canzon prima a 4
Canzon seconda a 4
Canzon terza a 4
Canzon quarta a 4
Canzon quinta a 4
Utwory zachowane w tabulaturze pelplińskiej
Canzon seconda a 4
Canzon prima a 4
Canzon terza a 4
Kanon
Canon in hyperdiapente more veterum
Utwór zachowany niekompletnie
Missa a 4 sub concerto
.
CRITICAL COMMENTARY
.
Concerti e canzoni
Concerto primo a 2: soprano e tenore
Concerto secondo a 2: tenore e soprano
Concerto terzo a 2: soprano e bastarda o trombone
Concerto quarto a 2: fagotto e trombone
Diligam te Domine. Concerto a 2: soprano e viola bastarda.
Cantate Domino. Concerto a 2: soprano e bastarda
Secunda pars
In Deo speravit. Concerto a 2: soprano e bastarda
In te Domine speravi. Concerto a 2: soprano e bastarda
Susanna videns. Concerto a 2: soprano e bastarda
Venite exsultemus. Concerto a 2: soprano e bastarda
Cantate Joh. Gabrielis. Concerto a 2: soprano e bastarda
Corona aurea. Concerto a 2 soprani
...