Informacje

Dodaj ogłoszenie Za darmo i bez rejestracji!

Poradnik kupującego

Jak dobrać sprzęt do ćwiczeń fitness w domu?

Powszechnie wiadomo, że systematyczny wysiłek fizyczny sprzyja zarówno naszemu zdrowiu, jak i dobremu samopoczuciu. Jedną z jego najpopularniejszych form, szczególnie pośród Pań, są ćwiczenia fitness. Mogą one przybrać formę aerobiku (do którego w podstawowej opcji potrzebna jest w gruncie rzeczy tylko muzyka) bądź formę ćwiczeń na specjalistycznym sprzęcie do fitness. Jego wybór zależy przede wszystkim od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć, używając go oraz ile powierzchni domowej możemy na niego przeznaczyć. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje sprzętu do domowego ćwiczenia, uszeregowane malejąco, jeżeli chodzi o powierzchnię, którą zajmują oraz efektywność spalania kalorii.

1. Bieżnia

Bieżnia jest to najpopularniejsze urządzenie do ćwiczeń w domu. Niestety, zajmuje ono również najwięcej miejsca. Na bieżni możemy uprawiać chód lub bieg, w zależności od potrzeb i chęci.  Podczas treningu najbardziej zaangażowane są mięśnie dolnej partii ciała. Niezaprzeczalną zaletą ćwiczeń na tym urządzeniu jest fakt, iż wykazuje ono największą efektywność w spalaniu kalorii spośród wszystkich innych urządzeń (przy intensywnym treningu). Jest ono najlepszym rozwiązaniem dla osób chcących utrzymać wysoką sprawność fizyczną oraz wytrzymałość. Niestety, ma też ono swoje wady. Przede wszystkim, w dość znaczący sposób obciąża stawy, dlatego też nie jest wskazane dla osób starszych oraz osób z problemami układu kostnego.

2. Wioślarz

Wioślarz jest to urządzenie, które zapewnia trening symulujący wiosłowanie. Trening taki angażuje praktycznie wszystkie główne grupy mięśni, z naciskiem na górną część ciała. Poza tym buduje wytrzymałość, przez co jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą wzmocnić mięśnie bez nadmiernego powiększania ich. W przeciwieństwie do bieżni – nie obciąża stawów.

3. Orbitrek/Rower eliptyczny

O orbitreku mówi się, że jest to połączenie, rowerka treningowego, bieżni i steppera. Jego największą zaletą, co również przekłada się na jego popularność, jest fakt, iż trening na nim angażuje niemal wszystkie części ciała, dzięki czemu efekt odchudzania jest szybko widoczny. Z tego samego powodu jest on polecany osobom, które nie dysponują dużą ilością czasu, gdyż już przy krótkim (ale systematycznym) treningu mogą wzmocnić wszystkie partie mięśni. Podobnie jak wioślarz nie obciąża stawów. Jego wadą natomiast jest fakt, iż nie nadaje się on do intensywnego ćwiczenia.

4. Rower treningowy

Rower treningowy to najstarsze urządzenie do ćwiczeń. Trening na nim symuluje jazdę na rowerze, angażując głównie mięśnie dolnych partii ciała. Efektywność spalanych kalorii  w tym wypadku jest mniejsza niż urządzeń wymienionych wyżej. Rowerek ma jednak swoje zalety. Po pierwsze, można swobodnie stopniować intensywność treningu w zależności od naszych potrzeb, a po drugie, w czasie jazdy na rowerze można wykonywać inne czynności, np. czytać książkę lub oglądać telewizję, gdyż praca na nim nie wymaga dużego skupienia. Rower w bardzo małym stopniu obciąża stawy.

5. Stepper

Stepper jest najmniejszym sprzętem do ćwiczeń, co nie oznacza jednak, że jest najgorszy. Efektywność spalania kalorii podczas treningu na nim jest porównywalna do roweru treningowego, aczkolwiek stepper w większym stopniu wpływa na kształtowanie ud i łydek, dlatego jest idealnym urządzeniem dla osób, którym zależy na poprawie wyglądu właśnie tych części ciała. Podobnie jak na rowerze, ćwicząc na nim można wykonywać kilka czynności naraz. Niestety, choć w mniejszym stopniu niż trening na bieżni, ćwiczenie na stepperze obciąża stawy, dlatego osoby mające problemy z układem kostnym powinny pozostać przy lekkim treningu na tym urządzeniu.

Zadowolenie ze sprzętu na którym ćwiczymy wpływa na naszą motywację do dalszych treningów, dlatego tak ważne jest, aby wybrać prawidłowo. Mamy nadzieję, że przedstawione informacje pomogą Państwu dokonać tego wyboru podczas zakupów na Sprzedajemy.pl

 

do góry

Przewiń do góry